Hebat Kuasa SEO

SEOHebat kuasa SEO itulah tajuk yang akan aku kupaskan hari ini sebagai first artikel dalam blog ni . Dalam erti kata lain SEO ni menjadi sebagai tunjang utama bagi kehidupan serta pencapaian sesebuah blog .


Bagi aku SEO ni umpama nadi yang mana performance nya yang baik dan hebat mampu menjadikan sesebuah bloh itu kelihatan hebat dari pelbagai aspek . Google robot , pengunjung serta lain-lain lagi dapat dipengaruhi oleh kuasa SEO ini .


Apa itu SEO ?
SEO atau kepanjangan dari (Search Engine Optimization) adalah suatu cara atau teknik untuk membuat site atau blog kita berada pada halaman/posisi pertama di search engine seperti Google, Bing, dan Yahoo.

Dengan tahap SEO yang tinggi , tidak mustahil , sesebuah blog mampu menjana pendapatan melaluinya sehingga mencecah 7k dalam masa yang singkat yang telah dilakukan oleh blogger khairulasrol . Selain itu juga , SEO juga turut membantu sesebuah blog untuk berada dalam carian utama .

Untuk mencapai SEO yang baik , ada pelbagai cara yang perlu diubah ataupun dikemaskini dari masa ke semasa kerana peraturan SEO sentiasa berubah . jadi sentiasa peka dan up to date dengan perkembangan SEO .

Bagi aku , SEO satu benda yang mudah untuk aplikasikan tetapi sukar untuk ditentukan tahap keberkesanannya kerana ianya not a fixed form dan blog kita perlu fleksible dengannya agar mendapat keputusan yang hebat !

2 Responses to "Hebat Kuasa SEO"